Saturday, April 19, 2014

Harap bermotif

Assalamualaikum w.b.t
Hai kalian semua!!hari ni aku hape sangat..
haha nak tau sebab kenapa??sebab tadi budak yang janji nak bagi ak benjo 2 chat ngan aku!!
 yeay!!

 haha hamboi excited kauu!!~
haha bukan apa,dah lamooo le jugak ak xsembang dengan dia..tapi ktorg sembang benda penting je ..ktorang cakap pasal sambong belajar..
okey jangan hepi sangat..orang cakap bila kita terleih hepi,kejap nanti sedih mengundang..Betul ke?
Haha ak xtau nak komen apa..kadang2,kalau kite percayakn 100% bole jdik trpesong aqidah kita..
SEBAB KENAPA?

Haa ni sebab kite lebih percayakan benda yang xpasti kebenanrannye drpd kite prcyakan ketentuan Allah.
'Tak boleh k kalau hepi setiap masa?' Bole je tapi jangan lah sampai hepi smpai tergelak2 setiap masa..ad satu hadis ni menceritakan
"Rasulullah sendiri suka gembira dan tersenyum..Gembira ada peringkatnye..Dan kegembiraan Rasulullah ada senyum sehingga menampakkan gignya."

so,,kalau lah kita terlalu hepi sngat sampai gelak2 xengat dunia,ingatlah bahawa Rasulullah sendiri gembira pun hanya menampakkan giginya sahaja..ni kan pula kita umatnye nak melebihi baginda..?
And korang pon mesti penah dengar jugak kan..Kalau kita gelak xegt dunia (gelak galak giler) selama 3saat,Malaikat maut sedang merenung kita..
Takotkan..da la malaikat maut..takut bila terdengar perkataan MAUT sebab rasa diri ni banyak lagi kekurangan.
So,marilah sama2 kita perbaiki kelemahan diri kita..Saya sendiri pun kadang2 xboleh tahan gelak..hehe bagi peringatan bersama,janganlah kita terlalu menunjukkan kesukaan dan kegembiraan kita terhadap sesuatu..Wallahualam..
Assalamualaikum w.b.t